Film natočený v Praze vyvolal v Číně senzaci, město láká turisty ve velkém

9. 1. 2015 Autor článku: CzechTourism

Praha se dostává do hledáčku čínských turistů – a vděčí za to filmu. Romantický snímek Somewhere Only We Know (Jen my víme kde) natáčený v minulém roce v Praze čeká sice premiéra v čínských kinech až 14. února 2015, ale aktuální mediální kampaň i slavná režisérka jej už nyní vynesly do popředí zájmu čínské veřejnosti.


Na sociálních sítích má každý post týkající se natáčení v Praze milióny zhlédnutí, profil filmu na čínské sociální síti Weibo má dokonce již 1,9 miliardy přístupů. Mediální vlnu zájmu má na svědomí především jméno herečky, scenáristky a režisérky Xu Jinglei. Oblíbenkyně čínského publika a sociálních sítí má za svou kariéru na kontě přes 97 milionů diváků a z filmu o dívce, která odjíždí do Prahy studovat a také najít dávnou lásku své babičky, udělala netrpělivě očekávanou senzaci dlouho před premiérou.

Zásadní podíl na atmosféře filmu má prostředí letní Prahy, která je nedílnou součástí jeho děje. Toho tvůrci využívají také v kampani, v níž je příběh stylizován jako love story v moderní multikulturní společnosti staré evropské metropole.

V rámci kampaně proběhla ve spolupráci s agenturou CzechTourism i soutěž, jejíž osm výherců si mohlo vychutnat vánoční atmosféru Prahy po celý týden. Výherci byli doprovázeni televizními štáby a zprostředkovali tak „pražský zážitek“ v přímém přenosu publiku v Číně.

Propagace destinace skrze filmové plátno není žádnou novinkou. Popularity filmů úspěšně využívají města jako je například Paříž či Londýn, kde se natáčely úspěšné romantické komedie Půlnoc v Paříži či Notting Hill. Idylické zobrazení metropolí z pohledu filmové kamery funguje na turisty jako magnet. „Jsme velice rádi, že si filmaři vybrali právě Prahu, která je pro romantickou komedii jako stvořená. Dostane se tak do povědomí běžného diváka, který se při plánování dovolené může vydat po stopách svých hrdinů.“ uvedl Marek Mráz ředitel Odboru strategie a marketing agentury CzechTourism.

Filmaři pro zasazení svého příběhu zvažovali více měst, Praha nakonec obstála i v konkurenci Paříže. „V Praze jsme našli naprosto všechno, co jsme hledali. Nejen architekturu a lokace, ale i velmi kulturní prostředí a úžasně organizovanou filmovou infrastrukturu. Filmování pro nás dopadlo skvěle a jsem si naprosto jistý, že tak dopadne i celý film a Praha udělá na čínské diváky obrovský dojem,“ řekl producent filmu Jiao Aimin.

V rozhodování producentů sehrály důležitou roli také filmové pobídky, které umožňují filmařům získat zpět pětinu nákladů utracených v ČR. Zřízeny byly právě na podporu konkurenceschopnosti českého filmového průmyslu a nepřímo i České republiky právě skrze její propagaci ve filmu. „Jsem ráda, že se nám producenty podařilo přesvědčit, že nejlepší lokace, servis a podporu úřadů dostanou právě u nás. Roli v tom určitě sehrála i „meziresortní spolupráce“ s velvyslanectvím ČR v Pekingu a agenturou CzechTourism, která spolu s námi podpořila již prvotní prohlídky Prahy,“ uvedla Ludmila Claussová, vedoucí Czech Film Commission.


FOTO: CzechTourism.