Horská oblast Beskydy-Valašsko má velký potenciál pro úspěšný turistický rozvoj, hlavně pak zimní turistiku. Zatím však oblast zažívá propad turistického zájmu. Problémem může být třeba to, že s koordinací svého turistického ruchu je teprve na začátku. O turistice v oblasti jsme mluvili s Monikou Konvičnou, ředitelkou regionální agentury pro informace a služby cestovního ruchu Beskydské informační centrum, p.o.

"/> Beskydy-Valašsko jsou s propagací teprve na začátku

Nezávislý magazín o marketingu v cestovním ruchu

  • Facebook
  • LinkedIn
  • RSS
zpět

Beskydy-Valašsko jsou s propagací teprve na začátku

Beskydy-Valašsko jsou s propagací teprve na začátku

31. 12. 2012 Autor článku: Redakce

Sdílet:

Horská oblast Beskydy-Valašsko má velký potenciál pro úspěšný turistický rozvoj, hlavně pak zimní turistiku. Zatím však oblast zažívá propad turistického zájmu. Problémem může být třeba to, že s koordinací svého turistického ruchu je teprve na začátku. O turistice v oblasti jsme mluvili s Monikou Konvičnou, ředitelkou regionální agentury pro informace a služby cestovního ruchu Beskydské informační centrum, p.o.

Kolik lidí má na starosti propagaci turistické oblasti Beskydy-Valašsko?

Propagace turistické oblasti Beskydy-Valašsko není plně koordinována, takže je složité říct  zodpovědně, kolik lidí má tuto činnost na starosti. Teprve v roce 2011 zahájila činnost společnost Destinační management turistické oblasti Beskydy-Valašsko, o.p.s., která má ambici tuto činnost koordinovat a zastřešovat. V současné době se marketingu turistické oblasti věnují tři lidé. Jsme však v začátcích a hlavní podíl na této činnosti mají stále turistická informační centra, kterých je v turistické oblasti patnáct, a regionální sdružení, např. Region Beskydy, Beskydské informační centrum, p.o., či regionální agentura Beskydy-Valašsko. Prvním počinem v propagaci turistické oblasti Beskydy-Valašsko tak bylo vytvoření vlastního loga. Následovat budou tištěný image materiál a zejména nový turistický portál.

 

S jakým rozpočtem na marketing pracujete? 

V létech 2012 až 2013 jsme se rozhodli investovat do marketingu turistické oblasti a jejích produktů celkově částku cca 1 800 000 Kč, ze kterých zhruba dvě třetiny jsou věnovány na propagaci a reklamu a jedna třetina na marketingové průzkumy.

 

Jaký je vývoj turistického zájmu o Beskydsko v posledních letech?

Od roku 2007 trvale klesá počet návštěvníků v naší turistické oblasti. V roce 2011 se poprvé po této dlouhé době pokles zastavil. Nejsme s tímto stavem pochopitelně spokojeni a naším cílem je společně s partnery připravovat a podporovat takové služby a produkty, které přinesou zase zvýšený zájem o naši destinaci.

 

Kdo dnes hlavně do Beskyd míří? 

Návštěvníky naší turistické oblasti jsou převážně tuzemští turisté, z těch zahraničních mezi nejpočetnější patří turisté z Polska a Slovenska.

 

Líbí se mi, že na svém webu www.beskydy.com máte velmi nápaditě udělané přepínání mezi létem a zimou. Když se klikne na zimu, dostane váš web zimní grafiku a objeví se nabídka zimních atrakcí. Jaké jsou v zimě největší taháky beskydských hor? 

Zajisté jsou to naše lyžařská střediska, která se neustále rozvíjejí. Mezi nejznámější a oblíbené  patří lyžařský resort Bílá, novinkou je modernizace lyžařského areálu Ski Park Grúň. Jedním z nejnavštěvovanějších míst Beskyd jsou nejen v zimním období Pustevny a Radhošť, ať už pěšími turisty, či běžkaři. Oblíbené a turisty vyhledávané jsou dny, kdy se na Pustevnách staví sochy z ledu. Beskydy v zimě, to není jen lyžování. Hosté sem míří také proto, že hotely nabízejí velmi kvalitní a širokou nabídku wellness služeb. Mezi takové patří například rekreační komplex na Sepetné v Ostravici, hotel Troyer v Trojanovicích, hotel Terasa ve Frýdku-Místku.

 

Probíhají nějaké inovativní projekty na zatraktivnění zimní turistiky v Beskydech? Samozřejmě že ano. Jde třeba o zkvalitňování podmínek pro běžecké lyžování. Rozšiřují se délky upravovaných běžeckých tras. V lyžařském resortu Bílá vznikl první osvětlený okruh pro běžecké lyžování v délce dvou kilometrů a další se připravuje v resortu Ostravice. Na Bílé mají připraveny animační programy pro děti, vyhřívané odpočívárny a ledovou lezeckou stěnu. Beskydy se mohou pyšnit velkým množstvím upravovaných běžeckých stop.

 

Jaké marketingové aktivity vyvíjíte na podporu zimní turistiky v Beskydech?

Vydáváme noviny Beskydy tourist info, které jsou komplexním informačním materiálem o příležitostech pro návštěvníky turistické oblasti Beskydy-Valašsko v zimním období. V letošním roce jsme turistickou oblast rozčlenili na tzv. resorty a každý resort se propaguje se svou zimní nabídkou jako celek. Noviny jsou pro návštěvníky zdarma.

 

Jaké jsou největší překážky rozvoje turistického potenciálu Beskydska? 

Spolupráce mezi subjekty je klíčová pro rozvoj turistické oblasti. Tam, kde se spolupráce daří, se to projevuje pozitivně na vzrůstající návštěvnosti. Příkladem může být resort Ostravice
a resort Bílá. Největšími bariérami je nedůvěra a špatná komunikace mezi subjekty a samozřejmě ekonomická situace. Nově vzniklý destinační management si klade za cíl právě tyto bariéry překonávat. Začal organizovat pracovní setkání, na které zve subjekty působící v cestovním ruchu a kde hledají možnosti a cesty k navázání a posílení spolupráce. Aktuálně se např. zabýváme myšlenkou zavést regionální návštěvnickou kartu. Za tímto účelem jsme pozvali odborníky ze zahraničí, aby nám předali své zkušenosti.

 

Máte nějakou vizi budoucnosti Beskydska jako turistické destinace? 

Vidíme několik priorit v rozvoji turistické destinace. Jednou z nich je vytvořit z Beskyd TOP region pro cykloturisty. Chtěli bychom, aby se Beskydy staly rájem jak pro rekreační cykloturisty, tak pro sportovní cykloturisty a vyznavače adrenalinové cyklistiky. To je jedna z vizí, na kterou sázíme.

 

31. 12. 2012 Autor článku: Redakce

Tísk článku

Komentáře

Milada28. 1. 2015 | 11:15:52

Pěkný rozhovor s paní Konvičnou, zase jsem se něco dozvěděla, i když teda podle mě stále Beskydy nejsou tolik propagovány jak by se patřilo. Myslím, že by to chtělo více zpropagovat je na internetu a by bylo více takových článků jako je např. tento http://www.topsleva.cz/aktuality/lyzarska-strediska-v-beskydech/ . Na druhou stranu tady jezdí plno lidí kvůli tomu, že to tu není tak přelidněné.

Zobrazit vše »

Přidat nový příspěvek