Nezávislý magazín o marketingu v cestovním ruchu

  • Facebook
  • LinkedIn
  • RSS
zpět

Editorial: Značka ČR ovlivní i Váš úspěch

Editorial: Značka ČR ovlivní i Váš úspěch

7. 9. 2011 Autor článku: Konvalinová Alena

Sdílet:

Ačkoliv nemáme v logu půllitr s pivem, pro řadu zahraničních turistů znamená Česko právě dobré pivo (a to především díky kvalitní práci marketérů jednotlivých pivovarů), ale není to trochu málo? To, že se u nás vaří výborné pivo, Praha je stověžatá a Jágr je Čech, přece není zdaleka všechno, co máme a můžeme nabídnout.

Původně měl úvodník patetický začátek o romantických místech. Ale nehodlám čtenáře šetřit… Česká republika nemá funkční značku. Počínání řídících a výkonných složek cestovního ruchu není dostatečně efektivní a postrádá jednotnou koncepci. Zatímco ve Francii se dostává propagační péče každé zachovalé stodole, u nás jsou některé významné zříceniny např. na Kokořínsku drženy při životě jen díky práci dobrovolníků, natož aby dostaly alespoň pořádnou informační ceduli a někdo tu prodával zmrzlinu.

Marketing cestovního ruchu v ČR jakoby se pořád nemohl rozhodnout kudy (z nudy), a tak se mu v Centru podpory marketingového vzdělávání rozhodli pomoci. Vznikla mezinárodní konference AdCamp a po konání jeho úspěšného druhého ročníku také tento web. Obojí s úmyslem otevřít odbornou debatu na téma Místo jako značka, chcete-li place branding. Ambicí těchto stránek je stát se rádcem a pomocníkem při vytváření destinačních značek a jejich udržitelném rozvoji.

A kde jinde bychom měli začít než u značky České republiky. CzechTourism se rozhodl pro její rebranding a protože se jedná o změnu, která ovlivní všechny subjekty cestovního ruchu, budeme o realizovaných krocích pravidelně informovat. Marek Mráz, ředitel odboru strategie a marketingové komunikace v CzechTourismu, ČR vidí jako magickou a překvapující historickou zemi uprostřed úchvatné krajiny s atmosférou moderní destinace (více v rozhovoru). Uvidíme, jak se mu podaří všechna tato superlativa vtěsnat do vypovídajícího loga a trefného claimu. A především, jestli to bude stačit.

Podle Simona Anholta  ale země nemůže být změněna marketingovou komunikací. Nezáleží tedy na tom, co o sobě tvrdíme my, ale co o nás říkají druzí. Svou image si podle  Anholta musíme zasloužit.

Značka Česka se samozřejmě netýká jen země, je to značka každého z nás, proto nelze procesu rebrandingu ČR pouze pasivně přihlížet. Zapojte se naším prostřednictvím do odborné diskuze na toto téma. Jestli jste majitelem hotýlku v Podkrkonoší nebo ředitelem lázeňského komplexu, to, jak se naše země prezentuje navenek, ovlivní i Váš úspěch.

7. 9. 2011 Autor článku: Konvalinová Alena

Tísk článku

Komentáře

Přidat nový příspěvek