Nezávislý magazín o marketingu v cestovním ruchu

  • Facebook
  • LinkedIn
  • RSS
zpět

Klikni a jeď!

11. 9. 2014 Autor článku: Petr Tůma

Sdílet:

To, co ještě před lety vypadalo jako sci-fi, je dnes holá realita. Díky internetu se zcela změnily návyky nejen klientů cestovních kanceláří a online jde dnes vyřídit naprosto všechno. Jsou si ovšem i cestovní kanceláře a provozovatelé hotelů či penzionů vědomi, jak moc jim internet může pomoci a že být online nesmí být jen prázdnou frází, ale realitou? 

Pokud si myslíte, že tajemství úspěšného podnikání v turismu záleží hlavně na tom, co všechno lze stále zhýčkanějším a náročnějším klientům nabídnout, máte samozřejmě pravdu. Ale je to pouze malá část toho, co takový hoteliér či majitel penzionu musí zvládnout. Veškeré úsilí ohledně vytváření patřičně pohodlného zázemí pro návštěvníky je totiž zbytečné, pokud se o tom nemají kde dozvědět. Webové stránky jsou mnohdy zastaralé, neexistuje možnost online plateb, chybí funkční rezervační systémy, namísto virtuální prohlídky nabízí pouhých pár fotografií průměrné kvality ...
Nedostatek invence či vkusu často nahrazuje deset druhů písem v různých barvách, v nichž se jakákoli smysluplná informace ztrácí. Šetření na profesionálním grafikovi a web designerovi, který dá online prezentaci atraktivní vzhled, nápad, švih a třeba i vtip, je jen jedním z dlouhé řady špatných rozhodnutí, která provozovatelé ubytovacích služeb dělají. Tou další bývá ignorování sociálních sítí. Buď jim to přijde příliš „teenagerské“, nebo k tomuto typu komunikace se svým okolím nemají žádný vztah. Obojí je samozřejmě špatně, neboť chytře a nápaditě vedený profil na Facebooku, dokáže přitáhnout stovky lidí a navíc tam funguje princip řetězové reakce – tedy, že sdílením zajímavé informace se okruh potenciálních klientů zvětšuje. Jsou samozřejmě i hlasy proti, které jsou většinou odůvodněny tím, že majitel vlastně žádnou reklamu nepotřebuje. Má už zavedenou klientelu, možnostmi „omezenou“ ubytovací kapacitu ...
Přesto se ignorování komunitních sítí typu Facebook, Twiter a podobně může v dlouhodobém horizontu nevyplatit. Kromě absence získávání klientely moderními metodami totiž mnohdy pokulhává i to, co na západ od našich hranic je dávno běžným standardem. Řeč je samozřejmě o online rezervaci umožňující zajištění pobytu pomocí několika kliků myši. A je zcela jedno, zda půjde o zájezd s cestovkou, týdenní pobyt v soukromém apartmánu u moře, či o koupi permanentky na lyže v kombinaci s ubytováním na dohled sjezdovky.
Internet je dnes už naprosto nepostradatelným pomocníkem, s jeho pomocí nejen platíme, ale – a to je často ještě důležitější – pořádně rekognoskujeme terén, než se na cestu vůbec vydáme. Samozřejmě, potřebujeme pak k tomu i odpovídající nástroje. Galerii snímků, která skutečnost nelakuje na růžovo a prezentuje to, co zákazníka skutečně zajímá: interiéry, exteriéry, možnosti odpočinku, nabídku stravování i popis blízkého okolí. Podle průzkumů si čeští zákazníci nejčastěji vyhledávají informace o potenciálních dovolenkových destinacích v rozmezí tří týdnů až tří měsíců před začátkem pobytu, či rezervací. Stále jsou sice země, kde moderní technologie ve službách turismu využívá větší procento lidí, než je tomu u nás, ale tento trend se rychle mění. Snad už jen generace lidí v důchodovém věku listuje hlavně tištěnými katalogy a srovnává nabídky pomocí nalepovacích lístečků, ve snaze najít tu nejlepší variantu. Totéž a mnohem efektivněji, rychleji a hlavně s aktuálními snímky či třeba web kamerou, poskytne online katalog, umožňující zároveň okamžitou rezervaci, případně i platbu. Své samozřejmě dělají i diskuse a dojmy návštěvníků uvedené na internetu. Jeden pochvalný zápis v internetové knize hostí dokáže často hotové zázraky. Zvlášť, když se objeví s dostatečným předstihem. Neustále totiž platí, že nová sezóna přece začíná ve chvíli, kdy ta stará končí ...


FOTO: www.freeimages.com

11. 9. 2014 Autor článku: Petr Tůma

Tísk článku

Komentáře

Přidat nový příspěvek