Nezávislý magazín o marketingu v cestovním ruchu

  • Facebook
  • LinkedIn
  • RSS
zpět

Minipivovary se chystají na lov turistů

Minipivovary se chystají na lov turistů

13. 9. 2012 Autor článku: Redakce

Sdílet:

Větší profit z turistického ruchu, takový je plán českých minipivovarů sdružených v Českomoravském svazu minipivovarů. Zatím jsou totiž hlavně v cílené propagaci minipivovarů jako turistických cílů většinou na samém začátku. O minipivovarech a turistickém ruchu a  hlavně chystaném společném webovém projektu jejich propagace, jsme mluvili s prezidentem Svazu Janem Šuráněm.

Pivní turistika zažívá ve světě svůj velký rozvoj. U nás zatím v této oblasti dominuje hlavně plzeňský Prazdroj, ale třeba v Anglii jsou v lákání turistů nejúspěšnější malé, autentické, pivovary. Jak se vůbec daří ve stínu Prazdroje uspět našim malým pivovarům v oblasti turistiky?
Minipivovary jsou v oblasti turistiky velmi úspěšné, a to přesto, že zde zatím mezi nimi není prakticky žádná koordinace. Celá řada z nich má svá ubytovací zařízení a jiné volnočasové aktivity, jako jsou pivní lázně, sklárny, ekologické farmy a další doplňkovou činnost, která je pro turisty zatraktivňuje.

Které minipivovary jsou nejúspěšnější?
Samozřejmě ty, které jsou v Praze – U Fleků, Strahovský pivovar a Pivovarský dům. Z mimopražských jsou to potom Purkmistr v Plzni Černicích, Kozlovice u Štramberka, Varnsdorfský Kocour, Dětenice a třeba Dalešice. Ale daří se i dalším minipivovarům po celé zemi.

Proč se daří právě jim? Jaký je recept na úspěch v oblasti pivní turistiky? 
Pražským pivovarům, protože mají největší zákaznickou základnu, včetně turistů. Mimopražským, protože nabízejí i spoustu vedlejších aktivit. Středověké krčmy, Postřižiny, pořádají farmářské trhy či festivaly.

Jaký je u minipivovarů podíl návštěvníků domácích a zahraničních? Máte k dispozici nějaká relevantní čísla o návštěvnosti?
U pražských pivovarů převládají zahraniční hosté (i díky vyšší cenové hladině piva a jídla). U mimopražských je podíl zahraničních návštěvníků naopak minoritní.

Odkud ze světa pochází nejčastější návštěvníci českých minipivovarů? 
Rusové, Němci, Italové, Slováci, Poláci, Britové, Američani – v tomto pořadí.

Co turisty vůbec láká na návštěvě minipivovaru? 
Především kvalita českého piva, potom jídlo a doprovodný program.

A co jim vlastně mohou minipivovary nabídnout? 
Kvalitní čerstvé, nefiltrované a nepasterované pivo, tedy oblíbený nápoj, ale často v nečekané kvalitě a pro mnohé z konzumentů neobvyklé autentické chuti – a také atmosféru jeho výroby, tradici a zážitkovou gastronomii.

Jak se české minipivovary u nás a ve světě propagují? Jaké využívají metody marketingu a propagace? 
V masivnější propagaci zatím teprve začínáme. Navázali jsme spolupráci s agenturou Czechtourismus a propagovali české minipivovary a regiony v Londýně. Pořádáme reprezentativní Festival minipivovarů na Pražském hradě. Komunikujeme s novináři na tiskových konferencích při Jarní ceně českých sládků a akcí Českého svazu pivovarů a sladoven.

V Anglii existuje projekt na podporu malých lokálních pivovarů, jednoduché webové stránky, kde si každý může vybrat zajímavý malý pivovar nebo minipivovar po celé Velké Británii s názvem Visit a Brewery (www.visitabrewery.co.uk (http://www.visitabrewery.co.uk/)). Chystáte také nějaký společný projekt na centrální propagaci českých a moravských minipivovarů? 
Samozřejmě ano, ale regulérní webové stránky svazu budou v provozu od listopadu letošního roku a budou také propagovat aktivity jednotlivých minipivovarů.

Jak bude tento projekt vypadat a fungovat? Co si od něj slibujete? 

Projekt bude shrnovat aktivity minipivovarů pod jednou střechou a slibujeme si od něj možnost propagovat a propojovat aktivity našich členů do ucelených balíčků, například „Pivních cest“, obdobně jako to mají vinaři, pivních festivalů atd.

Jaký je podle vás turistický potenciál minipivovarů u nás? Máte nějakou ideu, čeho můžete například v návštěvnosti dosáhnout? 
Turistický potenciál je vysoký a my si od něho slibujeme, že přitáhne turisty do regionů České republiky, kde potom poznají i jiné krásy ČR. Že to nebude jenom Praha či Krumlov.

 

FOTO: Fotolia

13. 9. 2012 Autor článku: Redakce

Tísk článku

Komentáře

Přidat nový příspěvek