Nezávislý magazín o marketingu v cestovním ruchu

  • Facebook
  • LinkedIn
  • RSS
zpět

Ministerstvo životního prostředí se vrhlo na turistickou propagaci

Ministerstvo životního prostředí se vrhlo na turistickou propagaci

29. 4. 2013 Autor článku: Redakce

Sdílet:

Propagovat neznámé přírodní památky Česka jako turistické cíle se rozhodlo Ministerstvo životního prostředí. O tom, jak bude kampaň s názvem Česká příroda probíhat a proč se na turistickou propagaci vrhlo právě Ministerstvo životního prostředí, jsme mluvili s jeho mluvčím Matyášem Vitíkem.

Jaká je hlavní náplň kampaně Česká příroda? 

Cílem je přilákat turisty do známých i neznámých koutů české přírody, odhalit jejich jedinečné kouzlo a také informovat, jak je zachovat pro další generace.

Cílem Ministerstva životního prostředí je, aby kampaň nebyla pouze jednorázovou akcí, ale aby pokračovala i v dalších letech, oslovila širokou veřejnost a aby logo Česká příroda znal každý a dokázal si ho spojit s Ministerstvem životního prostředí a jeho rezortními organizacemi.

Kampaň odstartovala dvoudenním veletrhem Česká příroda, který podpořil svou návštěvou ministr životního prostředí Tomáš Chalupa. Další akce budou následovat v průběhu celého roku 2013. K podstatným momentům kampaně bude patřit Léto v české přírodě, mezinárodní festival Ekofilm 2013 nebo podzimní workshop pro studenty.

 

Na koho kampaň míří? 

Naší cílovou skupinou jsou občané České republiky všeho věku. Lidé by měli objevovat krásy české přírody. Skoro každý Čech byl na dovolené v Chorvatsku, ale málokdo ví, kolik máme chráněných krajinných oblastí, jaká je nejvyšší hora Beskyd, případně kudy tečou naše řeky…

Každý zná Národní park Šumava, ale málokdo ví, jaká je nejvyšší hora Šumavy, jaké řeky jsou v této oblasti. Rádi bychom o krásách české přírody informovali napříč všemi generacemi, od škol po seniory. Děti školního věku často jezdí se svými třídami na výlety, proč jim nepomoci najít v okolí jejich bydliště místo, které stojí za to navštívit.

Chceme lidem ukázat, že i v okolí jejich domu se nacházejí místa, o kterých dosud nevědí, ale jsou to překrásné úkazy naší přírody.

 

Kampaň tedy může pomoci více propagovat neznámé tuzemské přírodní památky. Jaké to jsou? 

Na veletrhu Česká příroda, který se uskutečnil ve dnech 19.–20. dubna pan ministr pokřtil knihu Nejkrásnější výlety do chráněných krajinných oblastí ČR, která právě tato vybraná krásná místa české krajiny představuje. Česká příroda je však natolik rozmanitá, že zajisté těchto míst budeme objevovat čím dál více.

 

Proč se dosud o tyto památky moc návštěvníci nezajímali? 

Lidé často znají ta známá turistická lákadla, ale nezajímají se o to, že existují také jiné možnosti na výlet, než jen proslulé cíle na Šumavě či v Krkonoších. Často také lidé neprojevují zájem vyjet někam na výlet, i když by se jednalo třeba o jednodenní procházku v okolí třiceti kilometrů od jejich bydliště. Tráví raději čas v supermarketech, a proto jsme přišli s kampaní Česká příroda. Chceme je vytáhnout do přírody, která stále má návštěvníkům co nabídnout.

 

Mají vámi vybrané památky české přírody i širší turistický potenciál, tedy možnost zasáhnout i zahraniční návštěvníky?

Rozhodně, ani na zahraniční turisty bychom neměli zapomínat, primárně se však kampaň zaměřuje na české občany, kteří raději vyjíždí za hranice a neobjevují potenciál krásné české přírody.

 

Jaké marketingové nástroje na propagaci kampaně Česká příroda jste zvolili?

Kampaň byla odstartována tiskovou konferencí začátkem dubna. Hlavní událostí je pak veletrh, který proběhl od 19.–20. 4. v prostorách Národního domu na Vinohradech v Praze. Tam byla představena práce třinácti našich rezortních organizací, pan ministr Tomáš Chalupa pokřtil knihu Nejkrásnější výlety do chráněných krajinných oblastí ČR. Pokračovat pak budeme Létem v České přírodě a dalším letošním vrcholem bude každoročně pořádaný festival filmů s tematikou životního prostředí Ekofilm. Konkrétní nástroje představíme ale až do budoucna.

 

Budete na kampani spolupracovat i s některými subjekty tuzemského cestovního ruchu? 

Zatím o takové spolupráci neuvažujeme, spolupracujeme pouze s našimi rezortními organizacemi.

 

Dosud se spíše Ministerstvo životního prostředí stavělo k navštěvování přírodních památek a využívání jejich turistického potenciálu spíš vlažně, proč došlo k takovéto změně? 

Jak už bylo zmíněno v předchozích odpovědích, chceme, aby lidé našli cestu do české přírody, protože je v ní mnoho krás k objevování.

 

Máte už představu, zda bude nějakým způsobem podpora českých přírodních památek ze strany Ministerstva životního prostředí trvalejšího charakteru? Tedy transformuje se v nějakou permanentní kampaň a podporu? 

Věříme, že kampaň bude úspěšná, ale zatím je předčasné předjímat délku jejího trvání.

 

Foto: Fotolia, MZP

 

 

29. 4. 2013 Autor článku: Redakce

Tísk článku

Komentáře

Přidat nový příspěvek