Nezávislý magazín o marketingu v cestovním ruchu

  • Facebook
  • LinkedIn
  • RSS
zpět

Na letošní ohňostrojnou přehlídku v Brně můžete vyrazit „Šalina pubem“

Na letošní ohňostrojnou přehlídku v Brně můžete vyrazit „Šalina pubem“

29. 5. 2014 Redakce

Sdílet:

Minulý víkend zahájil 17. ročník pyromuzikálových show STAROBRNO IGNIS BRUNENSIS. O prvních dojmech z letošního festivalu, jeho přípravách i propagaci jsme mluvili s marketingovým a obchodním ředitelem SNIP & CO Ondřejem Morávkem.

 

O víkendu byl odpálen první z ohňostrojů festivalu, jak jste se zahájením spokojen?

Ohňostrojnou přehlídku Starobrno Ignis Brunensis letos zahájilo prelude nad hradem Špilberk. Zahájení mohu považovat za úspěšné jak z hlediska vysoké návštěvnosti ve výhledových místech, tak z diváckého pohledu velmi příjemného letního počasí.


Kdy a kde vznikla myšlenka na ohňostrojná představení?

První ohňostroje v novodobé historii jsme produkovali začátkem 90. Let, a následně pak zejména při projektech 750 let od udělení městských privilegií Brnu v roce 1993 a oslavách 350. výročí úspěšné obrany Brna před švédskými vojsky v roce 1995. Z těchto projektů se zrodil festival zábavy Brno – město uprostřed Evropy s jeho hlavní součástí – mezinárodní soutěžní přehlídkou ohňostrojů s hudbou Ignis Brunensis.

Plánujete festival rozšířit i do dalších měst nebo je to výhradně brněnská show?

Festival je velmi úzce navázán na specifické lokality a prostředí města Brna a Jihomoravského kraje. Například Brněnská přehrada je lokalitou, kterou nám závidí ohňostrůjci z celého světa. O rozšíření mezinárodní části festivalu jednáme, ale spíše v zahraničí. V Česku je stále ve hře národní soutěžní přehlídka domácích českých ohňostrůjců.

Jak se festival postupem času proměňuje?

Každý ročník je jiný. Ať účastníky ohňostrojné přehlídky nebo akcemi zapojenými ve festivalu zábavy. Letos ve festivalu například rezonují akce k 150. výročí hasičů v Brně, 90 let od vzniku brněnského studia Českého rozhlasu, 145. výročí brněnské městské hromadné dopravy nebo 10 let od vzniku Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje. Ohňostrojnou přehlídkou se pak v hudebním doprovodu ohňostrojů prolíná 160. výročí od narození skladatele Leoše Janáčka.

Jaké nástroje propagace využíváte?

Využíváme velmi masivně klasickou venkovní reklamu, inzerci v médiích, festivalový magazín distribuovaný do domácností, ale v posledních letech stále aktivněji on-line propagaci. Je vidět, že stále více diváků vyhledává informace na webu www.ignisbrunensis.cz. V den zahajovacího ohňostrojného prelude 23. května navštívilo web přes 25 tisíc unikátních návštěvníků. A tato čísla se s přibližujícími ohňostroji na přehradě budou ještě zvyšovat.

Kdy obvykle zahajujete přípravu dalšího ročníku?

Festival se připravuje průběžně až v dvouletém předstihu. Již nyní se tedy chystá kostra 18. ročníku v roce 2015 a zejména termínově i festival v roce 2016.

Jak byste hodnotil spolupráci s vedením města a soukromými subjekty v lokalitě?

Spolupráce se statutárním městem Brnem i Jihomoravským krajem je velmi úzká, neboť oba subjekty jsou spolu s naší společností hlavními spolupořadateli. Na jednotlivých částech se také podílí městské části Brno-střed, Brno-Bystrc, Brno-jih a Brno-Kníničky. Spolupráce s městem i krajem funguje perfektně, což je myslím velmi vidět na zajištění festivalu.

Letošním trhákem je také šalina s výčepem, jak návštěvníci hodnotí tuto raritu?

Pivní Starobrno Šalina pub jsme spolu s Dopravním podnikem města Brna a pivovarem Starobrno uváděli do provozu v závěru loňského ročníku festivalů. Od června 2013 je nasazován na firemní eventy, soukromé oslavy i dílčí jízdy s veřejností. Letos poprvé jsou ale jízdy pivní šalinou pevně spojeny i s festivalovými akcemi a diváci se tak můžou projet Šalina pubem při různých akcích nebo zajet přímo na ohňostroje na přehradě i v dalších lokalitách. Věřím, že zájem svézt se na ohňostroj tramvají a u toho si vychutnat perfektně natočené starobrněnské pivo bude obrovský. A mysleli jsme na celé rodiny, na čepu je i točená limonáda.

Jaké jsou podle Vás šance českých soutěžních ohňostrojů na vítězství?

Vzhledem k vyrovnané úrovni všech soutěžících mají šanci na výhru všichni ohňostrůjci – letos z Česka, Chorvatska, Rakouska a Řecka. Vítěze tipovat rozhodně nelze.

Jakou očekáváte letos účast a proč právě takovou?

Návštěvnost ohňostrojů i dalších akcí je stálá. Pokud nám bude přát počasí, můžeme předpokládat podobnou návštěvu jako vloni.  V roce 2013 navštívilo festivalové akce přes 1,1 milionu diváků.

FOTO: Fotolia

29. 5. 2014 Redakce

Tísk článku

Komentáře

Přidat nový příspěvek