Nezávislý magazín o marketingu v cestovním ruchu

  • Facebook
  • LinkedIn
  • RSS
zpět

Nabídka ze Slevomatu na vlastní kůži

Nabídka ze Slevomatu na vlastní kůži

14. 2. 2012 Autor článku: PhDr. Zdeňka Macková

Sdílet:

Na začátku vlny slevového nakupování přes internet stál jistě velmi dobrý podnikatelský nápad – prodat se slevou zboží, o které by za běžnou cenu zákazníci patrně neprojevili zájem. Je až s podivem, kolik těchto slevových serverů v Česku vzniklo. Jenže časem musel zákonitě nastat problém, co zákazníkům dychtícím po výhodném nakupování stále nabízet.

Od původního prodeje zboží se nabídka rozšířila i do sféry služeb a později i do oblasti cestovního ruchu. Jenže jak se může prodávat nějaký pobyt nebo služba ještě s další (na slevovém serveru jistěnemalou) slevou, když konkurence tlačí ceny stále níže? Je vůbec ještě možné ekonomicky přežít?

Jelikož známe z vlastní zkušenosti řadu wellness hotelů a lázní, které wellness pobyty nabízejí, tak máme představu, jak má vypadat kvalitní ubytování, stravování i služby wellness, jakož i cenu, která je pro dané zařízení rentabilní a umožní generovat přiměřený zisk.  Ze zvědavosti jsme se proto rozhodli využít nabídky na slevovém serveru a koupit a na vlastní kůži vyzkoušet víkendový wellness pobyt v jednom nejmenovaném údajně čtyřhvězdičkovém hotelu. Snažili jsme se pochopit strategii a kalkulaci hotelu, který se odhodlal nabízet své služby na slevovém portálu.

Na vlastní kůži

Se slevovým kupónem nás ubytovali v pokoji, který rozhodně neodpovídal čtyřhvězdičkovému standartu. Přitom víme, že hotel disponuje i lepšími pokoji. Jenže slevový server nenese žádnou odpovědnost za přidělený pokoj, protože si pobyt domlouváte již sami v konkrétním zařízení. Pokud se týká stravování, měli jsme předem uhrazenou polopenzi (snídaně a večeře). S kvalitou i množstvím jsme bylispokojeni a neměli jsme naprosto žádné výhrady. Ovšem během oběda  jsme seděli v restauraci skoro sami – lidé se slevovými kupóny jednoduše využívali jen to, co měli uhrazeno předem přes slevový portál, a žádné další služby již nepožadovali.

A co se týká wellness služeb?

Hotel avizoval provozní dobu wellness centra ve svých materiálech (možnost vstupu do wellness mají i neubytovaní klienti), ovšem ve skutečnosti jsme museli předem nahlásit, kdy chceme do wellness jít, aby byly k dispozici vyhřáté sauny a fungovala všechna zařízení Takže když shrneme svou zkušenost – nikdy již nebudeme kupovat wellness pobyt přes slevový portál. Provozovatelé těchto portálů nejsou specialisté na cestovní ruch a nemají tudíž představu o kvalitě prodávaných zařízení.

Kvalita musí mít svou cenu

Chceme věřit, že kvalitní hotely se nenechají zlákat vidinou rychlého prodeje služeb a do takovýchto akcí nepůjdou. Pak zbudou jen ta zařízení, která se potýkají dlouhodobě s problémy a bojují sama se sebou. Mimochodem – hotel, který jsme navštívili, bojuje s obsazeností dodnes a dokonce se spekuluje o jeho prodeji.

Je samozřejmě skvělé užít si kvalitu za levné peníze, ale je to cesta, která přivede provozovatele do nesnází. Stačí si uvědomit podobnost třeba na trhu s česnekem, kdy levný nekvalitní čínský česnek vytlačil z obchodů dražší český. A dnes, když chceme a právem požadujeme kvalitu, tak si za ni musíme připlatit. Proto bychom byli neradi, kdyby kvalitní subjekty podlehly davové psychóze a prodávaly své služby bez rozumné kalkulace. Není prostě možné, aby pobyt ve čtyřhvězdičkovém hotelu stál stejně nebo dokonce méně, než v hotelu tříhvězdičkovém, který má daleko nižší standart. KVALITA PROSTĚ MÁ A MUSÍ MÍT SVOU CENU!!

Na toto téma jsme diskutovali s řediteli některých hotelů. Ti, kteří využili slevový portál tvrdí, že klienti poté vyčkávají pouze na slevu a již nejsou ochotni pobyt koupit za plnou cenu. Nestanou se z nich vracející se klienti. Nebo si snad myslíte, že host, který pobyt koupí za 2 tisíce, bude ochoten za stejný pobyt dát 2x tolik?

 

14. 2. 2012 Autor článku: PhDr. Zdeňka Macková

Tísk článku

Komentáře

Přidat nový příspěvek