Nezávislý magazín o marketingu v cestovním ruchu

  • Facebook
  • LinkedIn
  • RSS
zpět

Norský štáb točí na Pernštejně

Norský štáb točí na Pernštejně

25. 1. 2012 Autor článku: Redakce

Sdílet:

Jak funguje film jako marketingový nástroj si vyzkouší jihomoravský hrad Pernštejn. Právě teď tu norský filmový štáb natáčí pohádku. Měla by přilákat norské turisty do Česka.

Obdobu tradiční tuzemské pohádky Tři oříšky pro Popelku natáčí norský filmový štáb v těchto dnech na jednom z nejoblíbenějších moravských hradů. Pernštejn se stal dějištěm nového filmového zpracování pohádky Cesta k Vánoční hvězdě, která se v Norsku vysílá kažoročně na Štědrý den. Agentura CzechTourism, která natáčení podpořila částkou 300 tisíc korun, se připojí ke kampani na propagaci pohádky s jasným cílem - nalákat norské turisty do Česka. Jedná se o pilotní projekt agentury v oblasti filmu jako marketingového nástroje.

Norští turisté se inspirují v televizi

Nápad přilákat do tuzemska norské turisty má své opodstatnění. Norská zákonná dovolená trvá 25 dní. Nejčastěji se jezdí na dovolenou zrekreovat a pobavit, láká je rovněž příroda, roste ale počet jejich cest za kulturou. V Česku stráví norští turisté 4 až 5 nocí, z 90 procent zůstávají především v Praze. Denně tu utratí kolem 2400 korun, což bylo v roce 2010 vůbec nejvíce ze všech zahraničních turistů. Za první tři čtvrtletí loňského roku jich do České republiky přijelo téměř 60 tisíc. Podle generálního ředitele CzechTourismu Rostislava Vondrušky zde hraje roli také spotřební chování norských obyvatel, kteří se velmi často inspirují seriály, filmy a televizními pořady o cestování.

Foto: Fotolia

Zdroj: TK CzechTourism

25. 1. 2012 Autor článku: Redakce

Tísk článku

Komentáře

Přidat nový příspěvek