Nezávislý magazín o marketingu v cestovním ruchu

  • Facebook
  • LinkedIn
  • RSS
zpět

Obchodní centra vytvářejí z nakupování zážitek

12. 8. 2014 Autor článku: Kateřina Chobotová

Sdílet:

V obchodních centrech tráví spotřebitelé nemálo svého času. Které z obchodních center si však k návštěvě vyberou, záleží na mnoho faktorech. Nejlépe je dokáže přesvědčit cena, čisté prostředí, pohodlí pro nakupování, osobní bezpečnost, ale také parkovací kapacity. Kromě toho se je však snaží obchodní centra přilákat i mnohými marketingovými aktivitami.

Vizuál kampaně Unexpected Shopping

Již od dubna například běží outdoorová a tisková kampaň francouzské společnosti Unibail-Rodamco, která v České republice provozuje mj. Centrum Chodov nebo Centrum Černý Most. Její rozsáhlá kampaň s názvem „Unexpected Shopping“ chce představit obchodní centra jako místa, jež nabízejí víc než každodenní nákupy.

Unexpected Shopping


Snaha nabídnout více než „jen nákup“ se ostatně promítá i do dalších aktivit obchodních center, která chtějí vytvořit z nakupování zážitek. Za tímto účelem jsou na volných prostranstvích center často organizovány eventy všeho druhu. U příležitosti Dne dětí připravují centra pohádková odpoledne, na svatého Valentýna pořádají soutěže o romantické zájezdy, organizují speed dating nebo tematické fotografování, na Vánoce prodlužují otevírací dobu a prokládají nakupování koncertem.
 
Výjimkou nejsou ani tematické výstavy: Černý Most letos například představil vynálezy Julea Verna nebo expozici s názvem Superhrdinové se známými postavičkami Iron Mana, Spider-Mana či Hulka. V letních měsících je v nákupním centru Nová Karolina v Ostravě, brněnské Galerii Vaňkovka a pražském centru Nový Smíchov k vidění putovní výstava fotoreportérů deníku Mladá fronta Dnes. A nebojí se ani módních přehlídek. V loňském roce si na podzim nachystal pražský Chodov tzv. „fashion weeks“, během nichž byly uspořádány módní přehlídky vždy v duchu jedné z předních módních metropolí – Milána, New Yorku, Londýna a Paříže.

Eventů pořádají obchodní centra opravdu hodně. Jak však ukazuje letošní celoevropský průzkum „How Consumer Shop“ společnosti CBRE, zákazníky příliš neoslovují. To ale neznamená, že neoceňují možnosti, které centra nabízejí pro společenský život.

Preference návštěvníků při volbě obchodního centra



Nejdůležitější faktory rozhodující o návštěvě nákupního centra
Kavárny, restaurace, kina, ale i připojení k internetu si užívají především mladší zákazníci. V tomto ohledu se nákupním centrům vyplatí ve své marketingové komunikaci pracovat s lepší segmentací a využívat formáty direct marketingu.
 

FOTO: Archiv

12. 8. 2014 Autor článku: Kateřina Chobotová

Tísk článku

Komentáře

Přidat nový příspěvek