Nezávislý magazín o marketingu v cestovním ruchu

  • Facebook
  • LinkedIn
  • RSS
zpět

Online ve službách turismu

Online ve službách turismu

8. 9. 2014 Autor článku: Kateřina Chobotová

Sdílet:

Za turistikou lidé většinou cestují mimo domov. Poznání nových míst však v současné době předchází či doprovází i cesta v online prostoru. Na internetu si lidé hledají informace, kontakty i tipy na cestování, ubytování či restaurace, a proto by ho neměly subjekty podnikající v turistice podceňovat. 

Webové stránky jsou dnes povinnou součástí podnikání. Pouhá online přítomnost však dnes již nestačí. Nutné je, aby byly stránky rychlé, srozumitelné a uživatelsky přátelské. Vše musí být na stránkách funkční, včetně odkazů, kontaktů a rezervačních formulářů. Klíčem k úspěchu je dobrá navigace, která uživatele nasměruje co nejrychleji tam, kam potřebuje – na kontaktní údaje, fotografie, ceník… Zbytečné jsou v tomto ohledu obrázky místo textových popisů, oblibě se netěší ani automaticky se spouštějící se videa či audia. Platí, že méně je někdy více.

Kromě formální stránky je důležitý i obsah. Návštěvníci chtějí především zajímavé a relevantní informace, napsané v gramaticky správných větách. Špatný jazyk rapidně snižuje kredibilitu stránek i destinační značky samotné.

Příklad, jak online prezentace může vypadat, ukazuje státní agentura na podporu turismu v Austrálii, která se snaží přilákat turisty prostřednictvím stránek Australia.com (http://www.australia.com/). Na nich se agentura stylizuje nejen do „národního vypravěče“, který vypráví pomocí kvalitních fotografií a textů příběhy o své zemi, ale i do ukazatele se směrovkami na cestu po australském internetovém prostoru. Praktické jsou stránky nejen pro potenciální návštěvníky Austrálie, ale i pro novináře, kteří zde najdou dostatek materiálu pro své články. 

Další možností, jak prodloužit dosah přítomnosti na internetu, je propojení webu se sociálními sítěmi. Facebook, Twitter či Instagram mají potenciál, ale jen za podmínky, že bude jejich obsah promyšlen a často aktualizován. Lze na ně vkládat odkazy na články, fotografie, zvát na akce či pořádat soutěže, díky čemuž je možné vytvářet se zákazníky vztah. Každý vztah však funguje jen tedy, pokud je obousměrný, na reakce fanoušků/followerů by mělo být tedy odpovídáno důsledně a pokud možno rychle. Nečinnost je vnímána negativně.

V neposlední řadě je v dnešní době nezbytné uzpůsobit internetové stránky i pro mobilní zařízení. Vzhledem k tomu, že penetrace chytrých telefonů přesahuje v České republice 21 %, stránky by měly být uživatelsky přátelské i na malých obrazovkách. Možné je volit cestu responzivního designu, jenž se sám přizpůsobuje různým velikostem obrazovek, či mobilního webu, vytvořeného na míru mobilním telefonům. I zde je však zásadní být především přehledný a jasný. Nejasnost odvádí nejen internetové uživatele, ale i turisty. 


FOTO: Photospin



8. 9. 2014 Autor článku: Kateřina Chobotová

Tísk článku

Komentáře

Přidat nový příspěvek