Nezávislý magazín o marketingu v cestovním ruchu

  • Facebook
  • LinkedIn
  • RSS
zpět

Petr Bakalář: Nebe nad Zlínem

Petr Bakalář: Nebe nad Zlínem

10. 5. 2012 Autor článku: Petr Bakalář

Sdílet:

Konference o marketingu v cestovním ruchu AdCamp 2012, která se v polovině dubna již potřetí konala ve Zlíně, splnila vše, co od ní skeptik a misantrop mohl očekávat.

Velkorysé prostory kongresového centra, bohaté tabule & kuchtíci ve vysokých čepicích, mladé ženy ve slušivých kostýmcích a botách na podpadcích, ve kterých musely jistě mnoho trpět, obohacení sbírky bussiness cards a ubíjející akademická nuda a myšlenková sterilita  přednášek.

Po jejich byť částečném vyslechnutí se muselo odebrat do hotelového pokoje a za zataženými závěsy strávit několik hodin ve strnulé pozici hraběte Drákuly. Na druhou stranu nemůže vyloučit možnost, že někde na světě existují lidé, pro  které jsou vitální informace typu kolik holandští  turisté strávili v roce 2011 v Praze nocí či jaký je „budget“ pro propagaci olympijských her v Londýně.

Dá se říci, že jediným osvěžením v sále byla jeho přednáška o knize Alaina de Bottona Umění cestovat, prezentace aktivit Corrupt Tour a na závěr vystoupení studentů, kteří přestavili projekty, které by měly Zlín v očích cestováníchtivých zviditelnit. Jinak se v zásadě potvrdily teze, že existují jen dvě kategorie lidí: první nemá co říci a ví to, druhá také nemá co říci, ale neví o tom, a  že a konferencích by si člověk měl vždy sednout tak, aby mohl nenápadně odejít.


Po návratu domů zaslalo hlavnímu organizátorovi dlouhý seznam bodů, které by měli do příštího roku vylepšit. Dopis však začalo pozitivně, tak jak je ostatně jeho zvykem:

Pochopitelně vám chci především poděkovat za několik sexuálních zážitků, byť pohříchu fantazijních, které mi pobyt ve Zlíně přinesl.“ Základní body návrhu jsou:

1. Vyhnout se pokud možno akademické sféře, ti lidé nejsou zlí, ale jsou postiženi systémem, jeho prázdnou vážností. Pozvat méně lektorů, ale zato s charismatem (Václav Cílek, Alain de Botton). Více zapojit studenty.

2. Jednoznačně více interaktivity – workshopy, řešit v malých skupinkách zadaný úkol, nesedět celý den v přednáškovém sále, ale např. zorganizovat  městskou hru, kdy by účastníci plnili různé úkoly, místo tašek s reklamními materiály rozdávat něco k zamyšlení atd.

 

Nejlepší moment: Když ho večer při „rautu“ zastavil asi dvacetiletý student se slovy: „Zachraňte mě!“. Šlo o to, že  se na škole smrtelně otravuje a vycítil, že je zcela jiný, než všichni ostatní.

Nejhorší moment: Marně v kongresovém centru a jeho okolí hledalo místo, kde by si mohlo v klidu zakouřit a odpočinout si.

Dobré skutky: 1. Během „rautu“ přineslo šatnářkám  z prohýbajících se stolů něco na umělý zub. 2. Když opouštělo svůj pokoj 619 v hotelu Moskva, vysvléklo povlečení, což zcela jistě nikoho jiného nenapadlo.

Špatné skutky: 0.

 

FOTO: Fotolia a archiv Petra Bakaláře

10. 5. 2012 Autor článku: Petr Bakalář

Tísk článku

Komentáře

Přidat nový příspěvek