Nezávislý magazín o marketingu v cestovním ruchu

  • Facebook
  • LinkedIn
  • RSS
zpět

Petr Vlasák: Kostel - místo jako značka

Petr Vlasák: Kostel - místo jako značka

17. 4. 2012 Autor článku: Petr Vlasák

Sdílet:

Zazní varhany a my posloucháme.
Proč cítíme něco jiného, když jsme v Rudolfinu, než když jsme v kostele?

Proč v jednom případě přijdeme kvůli známému virtuozovi nebo skladateli a v druhém případě je nám jedno, kdo a co hraje?
Proč přemýšlíme na každém místě jinak?
Proč, když spustí v chrámu varhany, začnu se trochu bát, ale zároveň se cítím klidný?
Proč se vždycky rozhlížím po obrazech s křížovou cestou a připadá mi, že se to mohlo kdysi stát?
Proč si představuji, že ten hromosvod, který jsem viděl, když jsem přicházel, je vysílačka do nebe?
Proč si po příchodu sundám basebalku/kapucu?
Proč si i ti největší neznabohové (mně podobní) jdou na Půlnoční sednout do kostela?
Proč se lidé můžou pominout z písničky, kde se zpívá: "Stojím v prázdném kostele, hvězdy nade mnou; z kříže zbyl už jen stín, ale přesto slyším 'Aleluja'?

Proč?

Je to dobrou reklamou kolegové.
Někdo tu před stovkami let spustil masivní mediální kampaň s briefem "Kostel je výjimečné místo" a buduje brand image kostela, jako specifického prostoru déle a konzistentněji než kterýkoli koncertní sál na světě.
Dokonce to došlo tak daleko, že se ta značka šíří virálními cestami z člověka na člověka, prostou šuškandou.
A tak vcházejí dovnitř. Hle, tu zvědavec, tady dychtivý mladý pár, tam mručoun z donucení, unavený byznysman, pohrdavač, turista s batůžkem.
Zvláštní že?
Na své "proč?" si stejně nebudu nikdy umět uspokojivě odpovědět.


PS: Hotely, města, kraje, snažte se. I vaše místo může být značka.
PSS: Kdo má tu pravomoc, zrušte prosím televizi Noe a nabídněte divákovi skutečně moderní duchovní tv kanál.
 

FOTO: Archiv Petra Vlasáka, Fotolia

17. 4. 2012 Autor článku: Petr Vlasák

Tísk článku

Komentáře

Přidat nový příspěvek