Nezávislý magazín o marketingu v cestovním ruchu

  • Facebook
  • LinkedIn
  • RSS
zpět

Pobyt v hotelu je emocionální záležitost

6. 10. 2014 Autor článku: Kateřina Chobotová

Sdílet:

V hodnocení 25 nejlepších hotelů světa (http://www.tripadvisor.com/TravelersChoice-Hotels-cTop-g1), které sestavuje na základě recenzí hostů cestovatelský portál TripAdvisor, se často kromě krásných pokojů a skvělých služeb zmiňuje i neopakovatelný zážitek, jenž cestující během svého pobytu získávají. Ať už je to výhled na hory a přátelská obsluha jako u vítěze žebříčku, hotelu Grand Hotel Kronenhof ve švýcarské Pontresině, nebo masáže uprostřed tropické zahrady v kostarickém hotelu Nayara. Právě tento zážitek je to, o čem lidé nejvíce vyprávějí svým blízkým. Vytvořit ho však stojí značné úsilí, které začíná mnohem dříve, než host překročí práh hotelu. 

Prezentace v online prostředí 

Při rozhodování, který hotel si při cestování hosté zvolí, hraje významnou roli hotelová online prezentace. Hotely by si proto měly svou image na internetu pečlivě hlídat – jejich webové stránky by měly být funkční, aktuální a přehledné, měly by poskytnout veškeré potřebné informace, včetně fotografií, kontaktů a komfortní možnosti rezervace. Podceňovat by se neměla ani prezentace na internetových rezervačních portálech, typu Booking.com či Expandia.com, komunikace na sociálních sítích či SEO (výsledky ve vyhledávání). 

Vytváření mobilních momentů 

Neustále rostoucí penetrace chytrých zařízení by měla hotely přesvědčit k vytvoření mobilního webu či responzivního designu. Díky tomu budou připraveny na tzv. mobilní momenty, kdy se budou moci okamžitě spojit se svými zákazníky a odpovědět bez prodlení na jejich potřeby. Ze studie společnosti Forrester Research totiž vyplývá, že web uzpůsobený pro zobrazení na mobilních telefonech očekává až 62 % spotřebitelů, 42 % z nich by navíc uvítalo i doplňující mobilní aplikaci. Do roku 2017 by mělo být přes mobilní zařízení uskutečněno až 50 % rezervací. 

Práce s daty 

Hotely by rovněž měly umět dobře pracovat se zpětnou vazbu zákazníků. Recenze hostů na navštěvovaných cestovatelských portálech, podle nichž se cestující stále častěji řídí, by neměly zůstat bez odpovědi. Negativní hodnocení by dále měla vést k nápravě, zlepšení služeb či rozšíření nabídky. 

„Značky a marketéři musí pochopit, že zákazníci vyhledávají vysoce kvalitní zážitky, a každá interakce, jež mají se značkou, tento zážitek spoluvytváří,“ vysvětluje Jennifer Wiseová, analytička společnosti Forrester Research.


FOTO: Flickr

6. 10. 2014 Autor článku: Kateřina Chobotová

Tísk článku

Komentáře

Přidat nový příspěvek