Nezávislý magazín o marketingu v cestovním ruchu

  • Facebook
  • LinkedIn
  • RSS
zpět

Reklamní kampaň na víno musí mít jiskru

Reklamní kampaň na víno musí mít jiskru

17. 6. 2014 Autor článku: Kateřina Chobotová

Sdílet:

Nalákat spotřebitele na víno není z marketingového hlediska právě to nejjednodušší. A přitáhnout je do vinařských oblastí je ještě o něco těžší. Problém tkví totiž v tom, že se víno konzumuje různě – odborně, vášnivě, či jen pro radost.

„Vinařské“ odborníky marketingová destinační komunikace osloví jen stěží a „vášniví milovníci vína“ už většinou přesně ví, kam vyrazit. Naopak spotřebitelé, kteří si jen namátkou zakoupí láhev v supermarketu, výlet do vinařské oblasti pravděpodobně neplánují. Nejvíce tak destinační kampaně mohou oslovit spotřebitele řadící se mezi gurmány. Jsou ochotni do vína investovat, rádi například chodí do vinoték a zavítají na vinobraní, kde si nechávají ochotně poradit.

Při vytváření kampaní je však potřeba mít na paměti, že nabídka je široká a spotřebitelé jsou natolik informačně zahlceni, že je upoutá jen opravdu zajímavá a překvapivá komunikace. Většina kampaní však bohužel využívá klišé v podobě vizuálů vinic, produktových fotografií a sloganů typu „Osvěžte se našim vínem“, které příliš šancí vyniknout nemají.

Spotřebitele naopak osloví propojení s konkrétními událostmi, jež mají potenciál přejít v životní styl. Úspěch na českém trhu mají například svatomartinské slavnosti „nových vín“, jež jsou navázány na gurmánské aktivity. V létě je možné využít spojení se silně se rozvíjejícím segmentem růžových vín.

V duchu digitálního věku lze také do destinačních kampaní zapojit samotné spotřebitele. Při omezeném rozpočtu to navíc dokáže značně ovlivnit mediální investice, čehož ve své kampani využilo například australské hlavní město Canberra. Dlouho se potýkalo s negativní pověstí a nízkým zájmem ze strany turistů. Canberra tedy vyhlásila soutěž, v níž mohlo 500 výherců získat pobyt v hlavním městě zdarma jen s tou podmínkou, že se o své cestovatelské zážitky s uměním, zábavou i vínem podělí na internetu na sociálních sítích a v tzv. Human Brochure (odkaz: http://humanbrochure.com.au/). Tímto způsobem si Canberra vytvořila advokáty z řad turistů, kteří sdíleli 4 952 fotografií na Instagramu, 7 782 tweetů a 1 843 příspěvků na Facebooku, jejichž sentiment byl z více než 90 % pozitivní.

Víno v sobě nese potenciál, který může spotřebitele opravdu oslovit. Klíč k úspěchu však leží mimo stokrát opakovaná klišé.

FOTO: The Human Brochure

17. 6. 2014 Autor článku: Kateřina Chobotová

Tísk článku

Komentáře

Přidat nový příspěvek