Nezávislý magazín o marketingu v cestovním ruchu

  • Facebook
  • LinkedIn
  • RSS
zpět

Weinviertel - cesta k TOP destinaci vinařské turistiky

Weinviertel - cesta k TOP destinaci vinařské turistiky

13. 6. 2014 Autor článku: Web Administrator

Sdílet:

Rakouský region Weinviertel, který se nachází severovýchodně od Vídně, je příkladem fungující destinace vinařské turistiky. Při pohledu na moderní vinařství, špičková ubytovací a gastronomická zařízení a také programy pro návštěvníky si jistě řeknete, že je to díky desítkám let práce. Překvapivě tomu tak není.
Tým kolem paní Ulrike Hager z Regionales Weinkomitee Weinviertel začal koncepčně budovat značku místa Weinviertel teprve v roce 1999.



Od láhve vína za 3 € po čtyřhvězdičkové hotely

V roce 1999 mělo víno z oblasti Weinviertel velmi průměrnou až podprůměrnou pověst. Základem pro budování destinace vinařského turismu bylo zlepšit kvalitu vína. Vznikla tedy Weinviertel DAC, což je značka pro víno odrůdy Veltlínské zelené s "Pfefferl" (pepřovým nádechem), zaručující vysoké jakostní požadavky vinařů z regionu. Weinviertel se tím stal rakouským průkopníkem a poprvé postavil původ produktu nad druh. Současně se značkou místa byla založena rovněž společnost Weinveirtel Tourism.

V regionu vznikají nová vinařství, vinaři investují do technologií a zlepšení kvality vína 12 mil. EUR. Tím je položen základ pro marketingové aktivity. Tým pracuje s omezeným rozpočtem, soustředí se zejména na práci s novináři (presstripy), prezentuje region na veletrzích v tuzemsku i zahraničí.


Weinviertel   Weinviertel

Nová moderní vinařství ve Weinviertelu

Ruku v ruce s rostoucí kvalitou vína a zájmem návštěvníků vyrostly nové ubytovací kapacity. V regionu, kde byl absolutní nedostatek kvalitních hotelů a restaurací, dnes převládají čtyřhvězdičková hotelová zařízení. Jak ukázal poslední průzkum, právě taková zařízení návštěvníci preferují.

 

 Weinviertel   Weinviertel
Luxusní hotely ve Weinviertelu

Důležitou součástí marketingové koncepce jsou programy pro návštěvníky. Velmi úspěšným programem je například „Tafeln im Weinviertel“ (Hodování ve Weinviertelu), kulinářský zážitek přímo ve vinici nebo dnes již tradiční akce „Brot und Wein“ (Chléb a víno), která má průměrnou návštěvnost vyšší než 300 000 návštěvníků.


Hodování ve vinici
Hodování ve vinici



Spolupráce je základem úspěchu

 

Ve Weinviertelu se podařilo propojit víno, místní produkty, vinařské stezky, turismus a kulturní akce pod jednu značku a koncepčně ji budovat. Díky kooperaci zastřešené Wienviertel Tourismus GmbH a Weinviertel DAC se ze zapomenutého kraje stala TOP destinace vinařské turistiky a krajina kulinářských zážitků, kterou ročně navštíví 500 000 návštěvníků. www.weinviertel.at
 

Ing. Petr Psotka

ředitel Vinařského Institutu


Kontakt:
Ing. Petr Psotka, psotka@vinarskyinstitut.cz,
www.vinarskyinstitut.cz


Zdroj: Mag.Ulrike Hager, Regionales Weinkomitee Weinviertel
Foto: Regionales Weinkomitee Weinviertel

 

 

 

13. 6. 2014 Autor článku: Web Administrator

Tísk článku

Komentáře

Přidat nový příspěvek