Nezávislý magazín o marketingu v cestovním ruchu

  • Facebook
  • LinkedIn
  • RSS
zpět

Žádný z návrhů na destinační logo ČR neuspěl

Žádný z návrhů na destinační logo ČR neuspěl

6. 12. 2011 Autor článku: CzechTourism

Sdílet:

Agentura CzechTourism na základě doporučení poroty, složené ze zástupců grafiků, mediálních a reklamních odborníků i představitelů státní správy, nevybrala nové destinační logo. Žádný z 384 zaslaných návrhů totiž nesplnil očekávání zadavatele. CzechTourism proto vypíše v nejbližší době novou soutěž.

Po posouzení všech 384 zaslaných návrhů nového destinačního loga porota doporučila agentuře CzechTourism soutěž zrušit.  
 
„Bohužel žádný z návrhů, které jsme posuzovali, nedosáhl takové kvality, jakou jsme si představovali. Navzdory dílčím návrhům, které nabízely zajímavé textové či grafické podněty, žádný návrh nebyl komplexně na takové kvalitativní úrovni, aby splnil zadané požadavky. Uchazeči navíc často pracovali s tradičními motivy, např. lipovými listy. Takové návrhy jsme ve vzájemné shodě neshledali jako dostatečně překvapující, magické či moderní vyjádření podstaty České republiky, tak jak ji vnímají dle našich výzkumů zahraniční návštěvníci. Rozhodli jsme se proto upřesnit kritéria a soutěž v nejbližší době vypsat ještě jednou,“ uvedl generální ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška. 
 
Do veřejné soutěže o destinační značku České republiky se zapojilo 181 účastníků, kteří poslali celkem 384 log. „Jsme velice rádi, že soutěž přitáhla takové množství zájemců, je to důkazem toho, že jsme k soutěži přistupovali transparentně,“ doplnil Vondruška. Výběrového řízení se zúčastnilo 27 reklamních agentur a grafických studií, 43 studentů pod hlavičkou svých škol a 110 návrhů předložili individuální uchazeči.
 
Destinační značku se CzechTourism rozhodl změnit po deseti letech. Současné logo totiž vnímá řada turistů jako příliš konzervativní a sousední centrály cestovního ruchu už svá loga změnily. Soutěž vypsala agentura 24. října, zájemci měli na zasílání návrhů celý měsíc.
 

6. 12. 2011 Autor článku: CzechTourism

Tísk článku

Komentáře

Přidat nový příspěvek