Nezávislý magazín o marketingu v cestovním ruchu

  • Facebook
  • LinkedIn
  • RSS
městský marketing
Seřadit dle:
30. 7. 2012   |   městský marketing

Plzeň turisticky těží hlavně z piva

Město Plzeň po revoluci začínalo v oblasti turistického ruchu prakticky od nuly. O to víc je vidět neuvěřitelný pokrok, kterého ve městě dosáhli. Velkou zásluhu na tom má pivovar Plzeňský Prazdroj. Teď však město stojí před otázkou, jak stín „pivního města“ překročit. Rozhovor o Plzni jako turistickém cíli a plánech, jak jej pro turisty ještě více zatraktivnit, jsme vedli s vedoucí Odboru prezentace a marketingu Magistrátu města Plzně Zuzanou Smotlachovou.

více ...
26. 6. 2012   |   městský marketing

České Budějovice turisticky vydělávají na konkurenci

Hlavní město Jihočeského kraje je typickou ukázkou, jak se dá vydělat na blízkosti atraktivních lokalit. Pro České Budějovice jsou tak Hluboká nad Vltavou a Český Krumlov nejen konkurencí, ale zároveň místy, odkud k nim po jejich návštěvě proudí turisté. Město však není pasivní a chystá třeba průvodce městem pro mobilní telefony. Na naše otázky odpovídala Dana Dobiášová z oddělení cestovního ruchu Magistrátu Českých Budějovic.

více ...
20. 6. 2012   |   městský marketing

V Ostravě nocuje stále více turistů

Ostrava přitahuje nejvíce Slováky a pak až Poláky a Němce. Největším lákadlem jsou hornické památky, ale polské turisty láká třeba i místní ZOO. O Ostravě jako turistické destinaci jsme mluvili s mluvčí města Andreou Vojkovskou.

více ...
14. 6. 2012   |   městský marketing

Olomouc ve světě propagují tvarůžky i kočka Ola

Olomouc ve své propagaci nejvíc těží z unikátních památek zapsaných na seznam UNESCO a snaží se vytvořit image města přátelského pro rodiny s dětmi. Nebojí se ale ani takřka guerillových metod jako je týden specialit z Olomouckých tvarůžků na pražském Staroměstském náměstí nebo v Bratislavě. O destinačním marketingu města, které světový průvodce Lonely Planet zařadil mezi skryté poklady Evropy, jsme mluvili s vedoucí Oddělení propagace a marketingu Lucií Kriklovou.

více ...
2. 6. 2012   |   městský marketing

Poláci jsou v městském marketingu ofenzivnější

Docent Jan Sucháček se tématu městského marketingu věnuje z pozice akademického pracovníka na Vysoké škole báňské – Technické univerzitě v Ostravě. Jak vidí městský marketing v české praxi? Jak by podle něj měl vypadat? A má vůbec smysl jezdit učit se městský marketing do zahraničí?

více ...
17. 4. 2012   |   městský marketing

Petra Tomášová odpovídala online z AdCampu

Dnes jste se ptali marketingové konzultantky Petry Tomášové na nové trendy i osvědčené metody městského marketingu. Online chat s názvem Městský markteting naleznete v boxu Nejnovější diskuze.

více ...
10. 4. 2012   |   městský marketing

Správný positioning je základ pro úspěch městské značky

Regionální rozvoj a marketing. Dvě rozdílné disciplíny se stále častěji slévají v jednu jedinou – městský marketing. Strategie, kdy se města snažila rozvíjet a následně pomocí marketingu nabízet turistům a investorům, končí. V rozvoji měst, obcí a regionů teď stojí marketing úplně na začátku stejně jako v byznyse.

více ...
7. 3. 2012   |   městský marketing

Hodnotíme náhodně vybrané destinační weby. Jak dopadlo Sokolovsko?

Náš spolupracovník kriticky zhodnotil deset českých destinačních webů z pohledu potenciálního turisty, který hledá ubytování a nějaký zajímavý tip na výlet. Zjistil, že webové stránky různých destinačních agentur a organizací mají výrazně rozdílnou úroveň. Začínáme na Sokolovsku.

více ...
3. 8. 2011   |   městský marketing

Jan Kalousek: Praha je vibrující moderní město

„Myslím, že bychom se neměli soustředit pouze na naše památky, neboť je jimi světová nabídka destinací přeplněna a dokonce profesionály trochu hanlivě označována jako ABC (Another Boring Castle – v češtině Zase další Nudný Hrad ),“ říká předseda výboru zastupitelstva Hlavního města Prahy pro oblast zahraničních vztahů a cestovního ruchu, Jan Kalousek (ODS).

více ...