Nezávislý magazín o marketingu v cestovním ruchu

  • Facebook
  • LinkedIn
  • RSS
zážitkový turismus
Seřadit dle:
12. 8. 2014   |   zážitkový turismus

Obchodní centra vytvářejí z nakupování zážitek

V obchodních centrech tráví spotřebitelé nemálo svého času. Které z obchodních center si však k návštěvě vyberou, záleží na mnoho faktorech. Nejlépe je dokáže přesvědčit cena, čisté prostředí, pohodlí pro nakupování, osobní bezpečnost, ale také parkovací kapacity. Kromě toho se je však snaží obchodní centra přilákat i mnohými marketingovými aktivitami.

více ...
7. 8. 2014   |   zážitkový turismus

Nakupujte: zn.: LEVNĚ!

Barevná a rozmanitá tržiště, která dodnes připomíná Grand Bazar v Istanbulu, nahradily v průběhu staletí gigantické obchodní domy velikosti celých bloků domů – příkladem by mohl být londýnský Harrod’s či newyorský Macy’s. Od nich pak byl už jen kousek k moderním shopping centrům a nákupním galeriím. Quo vadis dál, člověče nákupů a zážitků chtíčný?

více ...
29. 5. 2014   |   zážitkový turismus

Na letošní ohňostrojnou přehlídku v Brně můžete vyrazit „Šalina pubem“

Minulý víkend zahájil 17. ročník pyromuzikálových show STAROBRNO IGNIS BRUNENSIS. O prvních dojmech z letošního festivalu, jeho přípravách i propagaci jsme mluvili s marketingovým a obchodním ředitelem SNIP & CO Ondřejem Morávkem.  

více ...
1. 8. 2012   |   zážitkový turismus

Světoví turisté zatím netuší, jaké u nás mohou očekávat kulinární zážitky

Pavel Rákosník působil dlouhá léta na našich velvyslanectvích v Indii a v Řecku a pak strávil sedmnáct let jako manažer v letecké společnosti Delta Air Lines. Dnes u nás propaguje kulinární cestování. Turistika za jídlem a pitím, hlavně vínem, zažívá ve světě velký rozkvět. Bohužel, o Česku a našem vinařství zatím zahraniční turisté skoro nic nevědí.

více ...
6. 6. 2012   |   zážitkový turismus

Češi a Slováci neumí využít potenciál vojenské historie

„Češi a Slováci ve využití vojenských památek v turistice zaspali dobu,“ konstatuje slovenský historik Martin Drobňák, předseda Klubu vojenské historie Beskydy. Jeho organizace se stará nejen o vojenské hroby, ale ve spolupráci se samosprávou rozjíždí projekty zaměřené na rozvoj cestovního ruchu na severovýchodním Slovensku spojené právě s vojenskou historií. V rozhovoru s Mistojakoznacka.cz se zamýšlí nad tím, jak by válečné památky mohly zvýšit turistickou atraktivitu slovenských i tuzemských lokalit a uvádí i zajímavé příklady ze světa a první vlaštovky, které se připravují na Slovensku. 

více ...
31. 5. 2012   |   zážitkový turismus

Popularita agroturistiky nezadržitelně roste. Ubývají jí ale zahraniční turisté

Michal Burian v roce 1993 založil českou nevládní organizaci ECEAT, jež byla iniciátorem vzniku agroturistiky v České republice. V rozhovoru jsme se bavili nejen o současném stavu agroturistiky u nás, ale i o tom, co je to ekologická turistika, jaký je její potenciál a také jak se dá využít regionální gastronomie v turistickém ruchu.

více ...
16. 5. 2012   |   zážitkový turismus

Agroturistika nebo raději turistika venkovská?

Důrazem na agroturistiku a její romantickou představu biozemědělce vítajícího návštěvníky s nůši biopotravin v náručí se nám nechtěně podařilo zaříznout venkovskou turistiku.

více ...
10. 5. 2012   |   zážitkový turismus

Slavnosti jídel jako nástroj regionálního marketingu

Měsíc květen je v Česku ve znamení nejvýznamnějších akcí zasvěcených jídlu. 25. až 27. května se v Praze odehraje Prague Food Festival. O týden dřív proběhnou v moravských Ivančicích už osmnácté Slavnosti chřestu, nehledě na jejich napodobeninu, která se první květnový víkend konala ve středočeské Nelahozevsi. Kraje, města i nejmenší obce našly v jídle vynikající nástroj na podporu cestovního ruchu.

více ...